Megoldások


Az előző bejegyzés kapcsán több kérdés, gondolat is megfogalmazódott bennem. Ezeket fogom most sorra venni.

❓ Az első az életkor. Vajon ez a legfontosabb kritériuma az iskolaérettségnek? 

⚠️ Amikor én voltam gyerek, a fizikai állapot felmérésén volt a hangsúly. 

Ez manapság kicsit másképp van, alaposabban megvizsgálják már a gyermek iskolára való alkalmasságát. 

❗  A mostani rendszer hiányossága azonban, hogy kevés figyelmet kap az iskolába készülő gyerekek mozgásvizsgálata. Sok iskolai probléma megelőzhető lenne, ha tervezetten, szakszerűen vizsgálnák a nagycsoportosok mozgását szeptemberben és a tanév végén április, május környékén.

🤷 Mit szólnátok egy posztsorozathoz, ami az iskolaérettséggel, valamint a jelenlegi szabályozással foglalkozna? Van köztetek esetleg, akinek nagycsoportos gyermeke van és aktuális ez a problémakör? 

❗ Várom a gyermekek nevét, életkorát a poszt alá.

Visszatérve a személyes történetemre, azt gondolom, hogy kissé iskolaéretlenül kerültem az első osztályba. Azért gondolom így, mert a gyengeség nem korlátozódott egy tantárgyra, ebben az esetben pedig inkább éretlenségről lehet szó. 

Hogy mi lett volna, ha maradok egy évet még az oviban? Erre nehéz lenne válaszolni, de azt gondolom, hogy zökkenőmentesebben telhetett volna az alsó tagozat.

☝️ Mint már említettem, ezután következett a változás a felső tagozattal, ami elhozta számomra a kisebb nagyobb sikereket a tanulásban. 

❓ Mi kellett hozzá, hogy jöjjenek a változások, sikerek? Mi segített át a nehézségeken?

🔷 Egyrészről az, hogy a nagy osztálylétszámra tekintettel CSOPORTBONTÁSBAN tanulhattunk. A gyengébb csoportba kerülvén a matematikatanárom az alapokat erősítette, rögzítette számtalan feladaton, példán keresztül. 

🔶 Emlékszem, hogy mindent igyekezett szemlélteni, lerajzolni a táblára, kivetítette írásvetítőn. 

🔷 Ami még nagyon lényeges volt, hogy ugyanazt a típusfeladatot gyakoroltatta példákon keresztül. Arra gondolok itt, hogy nem váltogatta a feladattípusokat, hanem igyekezett az analógiás gondolkodásunkra építeni. 

🔶 A közös feladatmegoldás után, ugyanazon az elven működő feladatot kaptunk önálló munkára és házi feladatként is.

Gyógypedagógusként azt gondolom, hogy ez a módszer rettenetesen fontos és hasznos, ha egy gyermeknek gondja van matematikából. 

🤩 Ha gyermeked nálam fog matekból segítséget kapni, biztos lehetsz benne, hogy egyéni igényeihez fogok igazodni és azt a módszert fogja kapni, ami számára a legkedvezőbb. 

Az egész felső tagozatban a fő hangsúly az alapok megszilárdításán volt, ami nyolcadik osztályra és középiskolára meghozta a várva várt eredményt.

❓ Kell kitartás? IGEN!

❓ Várható hónapokon belül siker? Megoldható kemény munka és gyakorlás nélkül? NEM!

😊 Hozzátok gyermekeiteket hozzám és garantálom, hogy az alapok rendben lesznek. 

📅 Időpontért keress Messengeren. 

Újabb Régebbi