☝ Az előző poszthoz reakció IGEN, hozzászólás azonban NEM érkezett, de nem adom fel. Nem az a típus vagyok. 😉
⚙ Készítettem egy szófelhőt, amibe azok a készségek, képességek kerültek, amik GYERMEKETEK iskolai boldoguláshoz szükségesek.
Keddenként mindig a szófelhőből válogatok és ki is fejtek egyet-egyet bővebben. Hasznos lehet ez a bejegyzés azoknak a szülőknek is, aki gyermeke szakértői véleményben foglaltakat igyekszik értelmezni.
Minden területhez fogok Nektek egy-egy játékötletet, feladatot is mellékelni, hogy akár otthon is tudjatok gyakorolni vagy ezáltal meg tudjátok nézni, hogy gyermeketeknél miként áll ez a terület.
🤩 Nagyon örülnék, ha reakcióra bírhatnálak titeket!!! Tetszik ez az ötlet Nektek?
Kezdjük is!
Testi fejlettség:
Ezt már az én időmben is vizsgálták és jelenleg is.
❓ Miért fontos ez?
🔷 Ha a gyermek súlya jóval az átlag alatt marad, akkor kérdés lehet, hogy bírni fogja-e a megnövekedett terhelést? A kisebb súlyú gyermekek fáradékonyabbak lehetnek, ezáltal teljesítményük sem lesz egyenletes.
🔶 Sajnos a másik végletről is szót kell ejtenünk, hiszen a gyermekkori elhízás korunk egyik nagy problémája és hasonló gondokat okozhat, mint az alacsony súly.
🔷 A komplex mozgásterápia tanfolyamon (röviden KMT) hallottam, amit most megosztok Veletek. Azt gondolom, hogy sokatoknak újdonság lesz.😉
Az iskolára való érettségkor megkezdődik a fogváltás, jelezve a második alakváltás beindulását. E változás az idegrendszer érettségéről tájékoztat. A fogváltás beindulása tehát erős iskolaérettségi jel lehet.
🔶 Beszéljünk még a cipőfűző megkötéséről.
Emlékszem, hogy amikor a gyermekeim kicsik voltak, mindenáron fűzős cipőt szerettem volna nekik venni. Az elképzelésem az volt, hogy jobb lenne, ha cipőn tanulná meg a cipőkötést, nem pedig egy mesterségesen kreált játékon keresztül.! 🤨 Nem emlékszem pontosan, de jó sok boltba be kellett mennem ahhoz, hogy fűzős cipőt találjak.
❗ Kérlek benneteket, ti is keressetek gyermekeiteknek FŰZŐS CIPŐT, azon tanítsátok, tanulják meg a cipőkötést.
Egyet tudok érteni azokkal, akik azt mondják, hogy a cipőfűző megkötéséhez egy sor jól működő funkcióra van szükség, ezek pedig nem mellesleg az iskolai beváláshoz is elengedhetetlenek:
✅ finommotorika,
✅ térbeli tájékozódás,
✅ vizuális megfigyelőképesség,
✅ sorrendiség pontos észlelése.
A cipőfűző megkötésének tudása vagy nem tudása csak részben gyakorlás függvénye!!!
🙋♀️ Jövő kedden reményeim szerint három témát érintünk majd: ép érzékszervek, jó ceruzafogás, elemi mozgások összerendezettsége.
Remélem várjátok!
👟 Addig is gyermekeiteknek eredményes gyakorlást kívánok a cipők bekötéséhez!